Inici Projectes Next Generation Paeria Projectes no concedits Lleida, ciutat d’Horta, ciutat de mercats
Descripció
Projecte amb l’objectiu de desenvolupar actuacions dirigides a actualitzar i modernitzar el sector al detall. Amb diverses accions es pretén adaptar-lo als nous hàbits de compra i de consum i fomentar la implementació de noves tecnologies i solucions per a la millora de la sostenibilitat, l’eficiència, la promoció del reciclatge i la reutilització de residus en els establiments, així com la formació i sensibilització.
Les actuacions presentades se centren en cinc grans grups:
- Transformació digital.
- Transformació del punt de venda.
- Sostenibilitat i economia circular.
- Cadena de subministraments i traçabilitat.
- Formació i gestió d’eines tecnològiques, màrqueting digital, explotació i anàlisi de dades adreçades als treballadors i autònoms del sector comerç.
La proposta presentada planteja actuacions que es focalitzen en tres infraestructures:
- El mercadet del Camp d’Esports.
- El mercat municipal de Balàfia.
- El Mercat Central majorista de fruites i verdures.
L’objectiu és adaptar i modernitzar aquests espais a les noves dinàmiques de compra i consum perquè s’hi puguin estructurar a les cadenes de valor de la producció agrària de l’Horta de Lleida perquè les cadenes siguin més eficients, curtes i equitatives. D’aquesta manera, es vol donar més visibilitat als productors locals agroalimentaris com a peça clau i singular i diferencial del territori i incrementar la resiliència de la ciutat en situacions de crisis d’aprovisionament per emergències climàtiques, sanitàries, econòmiques o energètiques, entre altres.
La proposta preveu al Mercat municipal de Balàfia una actuació de la zona de fred perquè el sistema de cambres frigorífiques siguin més eficients energèticament en paral·lel. Es fa una readaptació de 4 parades per generar uns espais més diàfans i versàtils adaptats a les noves funcionalitats del mercat.
Al mercat no sedentari del Camp d’Esports es projecta la reforma dels accessos per facilitar el transport públic i la carrega i descàrrega, i la construcció d’un punt de gestió i d’informació.
Pel que fa al Mercat Central s’actua per millorar l’accessibilitat, l’eficiència energètica i la sostenibilitat en la gestió de la instal·lació. En general, es contemplen diverses accions per millorar l’estat actual de l’enclavament.
Altres accions complementàries, que impliquen els tres mercats, són una app que visibilitzi l’oferta comercial, els serveis que ofereixen i els circuits de comercialització. També hi hauria una campanya digital de sensibilització dels productes locals i de temporada de Lleida i un Pla d’impuls per a la digitalització i la cultura empresarial per als comerciants ambulants, així com la creació d’un espai “Àgora” per al sector agroalimentari.
Convocatòria | d’ajudes per al suport a mercats, zones urbanes comercials, comerç no sedentari i canals curts de comercialització. 3a Convocatòria - 2023. |
Inversió | Import del projecte: 1.133.767,58 € Import demanat: 907.014,06 € |
Data presentació | 14/04/2023 |
Resolució definitiva | 07/11/2023 |
Procés |
|
Convocat per | Unió Europea – Next Generation EU, Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència del Govern d’Espanya i Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme. |