El projecte “Compra a Lleida” permetrà aplicar estratègies de màrqueting digital per oferir una experiència més completa de la ciutat

La Paeria ha tret a licitació, fins al 26 d’agost, el servei de consultoria tecnològica per a la implementació d’un sistema de Business Intelligence, amb un pressupost de quasi 140.000 euros, que s’inclou en aquest projecte finançat amb fons europeus #NextGenerationEU

Aquest sistema es basa en el coneixement i anàlisi del comportament turístic i comercial, tant de persones residents com visitants, per satisfer les seves necessitats i incrementar la interacció, especialment a les àrees comercials

El projecte “Compra a Lleida” permetrà aplicar a la ciutat estratègies de màrqueting digital per oferir una millor experiència i més completa, tant als veïns i veïnes de Lleida com a les persones visitants. El projecte, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) de l’Estat i finançant per la Unió Europea amb fons #NextGenerationEU, té com a objectiu l’enfortiment de l’activitat comercial a les zones turístiques i preveu diverses accions relacionades amb la digitalització d’aquest sector. Una de les actuacions es concerta en la implementació d’un sistema de Business Intelligence per a la millora del màrqueting turístic i comercial i es basa en el coneixement i l’anàlisi del comportament de les persones residents i visitants.

La Paeria ha publicat la licitació del servei de consultoria tecnològica per a la implementació d’aquest sistema, en modalitat SAAS (Software as a service – Software com a servei, és a dir, servei del qual es disposa a través d’una connexió a internet), per captar, gestionar i analitzar les dades que es rebin per poder definir les estratègies i accions per a la millora del sector a la ciutat.

Això es farà mitjançant la monitorització de les xarxes socials, amb el consentiment de la persona usuària, per establir el seu perfil consumidor i poder determinar accions per incrementar la interacció en les àrees comercials de la ciutat. Els i les usuàries es registren i accedeixen, prèvia acceptació, al servei que els oferirà diverses opcions de compra i turístiques de la ciutat. El seu comportament i les seves decisions de compra aportaran informació per poder practicar estratègies i estretir la relació, redirigint a altres propostes, mostrant novetats, recordant alguns serveis, etc.

El termini per presentar-s’hi és el 26 d’agost, termini que s’ha ampliat perquè es puguin atendre les consultes de les empreses atès el període de vacances, i el pressupost base de la licitació (amb IVA) és de 139.150 euros. El nou sistema contribuirà a la modernització i la competitivitat del sector comercial i turístic i, específicament, té en compte la transició digital, amb noves tecnologies per millorar la gestió i el posicionament de la ciutat.

El projecte “Compra a Lleida”, de l’àrea de Promoció de la Ciutat, es treballa transversalment amb altres àrees municipals, ja que contempla actuacions diverses vinculades a l’urbanisme, el turisme o la transició energètica. Entre altres actuacions que estan en marxa hi ha la revitalització de la rambla de Ferran o la creació d’una comunitat energètica per oferir subministrament compartit als establiments comercials del voltant del pavelló municipal Barris Nord.

Logo Unió Europea NextGeneration
NextGenerationCatalunya
Generalitat
Logo Unió Europea NextGeneration
Ministerio de Industria, Comercio y Turismo. Secretaría de Estado de Turismo. Gobierno de España.

paeria.cat