La Paeria impulsa un laboratori pioner per a la innovació del comerç local

Inclou el Retail lab virtual, una plataforma digital amb recursos i informació per promoure la digitalització del sector

S’obrirà un Retail lab físic que oferirà solucions tecnològiques avançades com la realitat virtual, la impressió 3D o la IA per transformar l’experiència del client i la gestió dels negocis

L’Ajuntament de Lleida, mitjançant la regidoria de Promoció de la Ciutat, ha posat en marxa un laboratori d’innovació adreçat a empreses, autònoms i professionals del sector retail i associats de Lleida, amb l’objectiu de promoure la digitalització i l’aplicació de tecnologia al sector i afavorir-ne la sostenibilitat. El Retail lab inclou un espai virtual i un altre de físic, amb els quals es vol contribuir a la generació de coneixement, la reflexió i la creació d’experiències digitals per a l’activitat econòmica i per a la ciutadania, a més de fomentar la col·laboració entre comerciants i professionals.

En la primera fase del projecte s’ha creat el Retail LAB virtual (https://retaillab.paeria.cat/), una plataforma en línia que ofereix als professionals del sector recursos per facilitar la transformació i la innovació en els seus negocis, com guies pràctiques, vídeos formatius i manuals d’ús d’eines tecnològiques; una agenda d’esdeveniments, entre ells, tallers, webinars, sessions de networking i jornades; i informació sobre programes de digitalització. A més, els establiments també tenen l’opció de fer-se subscriptors per poder gaudir de serveis extra com solucions innovadores, formacions exclusives, fòrums i esdeveniments.

D’altra banda, la Paeria treballa en l’obertura d’un laboratori físic pioner, ubicat al centre de Lleida, dedicat a la innovació i concebut com a punt de trobada per a comerciants i professionals del turisme i l’hostaleria que volen explorar i adoptar noves tecnologies aplicades al sector i nous models de negoci. Es proposa que, en aquest espai, els participants puguin experimentar amb solucions digitals i eines avançades que transformen la manera de gestionar el punt de venda i de connectar amb els clients.

L’espai comptarà amb pantalles interactives, tauletes i sistemes de cartelleria digital i s’hi combinaran sistemes de venda, anàlisi, realitat virtual, impressió 3D i intel·ligència artificial per transformar tant l’experiència del client com la gestió dels negocis. Una vegada estigui habilitat l’espai i instal·lades les solucions tecnològiques, es preveu l’organització de formacions, demostracions i esdeveniments interactius.

Impuls del comerç local en el marc del projecte “Compra a Lleida”

La creació del Retail Lab forma part d’un conjunt d’iniciatives que ha posat en marxa la regidoria de Promoció de la Ciutat en el marc del projecte “Compra a Lleida” per promoure una major competitivitat del comerç i l’hostaleria.

Altres accions són la creació d’una comunitat energètica que promou el subministrament compartit als comerços de les principals zones comercials i turístiques de la ciutat, el desenvolupament d’un xatbot que ofereix informació sobre l’oferta turística i comercial de Lleida, la implementació d’una APP mòbil que permet la connexió entre l’administració, la ciutadania, visitants, comerços i serveis, així com el Pla d’impuls a la transformació digital, que inclou un servei de mentories individualitzat i personalitzat.

El projecte “Compra a Lleida” compta amb finançament dels fons europeus NextGenerationEU, dins del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) del govern de l’Estat, a través del Ministeri d’Indústria i Turisme. Consta d’onze actuacions en diferents àmbits que tenen per objectiu potenciar el turisme de compres. Entre les actuacions destaca l’Operació Rambla, les obres de transformació de la Rambla Ferran que es preveu que impulsin la seva revitalització i, especialment, la dinamització de l’activitat comercial al voltant d’aquest eix central de la ciutat.

Logo Unió Europea NextGeneration
Ministerio de Economía, Comercio y Empresa

paeria.cat