A la Llotja de Lleida, en el marc del projecte Compra a Lleida, finançant amb fons europeus
Un centenar de persones s’han inscrit a la jornada “Societat Digital: Eines i estratègies pel comerç i l’hostaleria de Lleida”, organitzada en el marc del projecte “Compra a Lleida”. Les persones assistents, relacionades amb el sector Retail de la ciutat, han pogut reflexionar sobre les oportunitats de l’ús de la tecnologia i conèixer idees inspiradores i aplicables per al comerç i l’hostaleria de Lleida.
La regidora de Cultura i Promoció de la Ciutat, Pilar Bosch, ha destacat la resiliència i la reinvenció dels sectors, i els ha emplaçat a les diverses activitats que s’organitzen des de la Regidoria per formar-se, ampliar coneixements i saber les novetats en aquest àmbit. La jornada ha comptat amb la presència de ponents experts en transformació digital i Retail: D’una banda, Genís Roca, qui ha desmitificat la integració de les tecnologies i ha apuntat que la clau està en tenir clars els objectius i fer-se les preguntes adequades. D’altra banda, Maria Callis ha explicat com identificar quins han de ser els objectius de la integració de la tecnologia en el punt de venda i com integrar les tecnologies en l’experiència de compra per enriquir la proposta de valor, apropar-se al client i millorar la relació amb ells.
A més, a la taula rodona s’han exposat experiències exitoses de comerç local amb el client digital, amb la participació de José Antonio Sobrino (Xurreria Moreno, Lleida), Alex Castany (Sanmartí 1850, Sabadell) i Celia Trias (Joieria Trias, Igualada). Ponents i assistents han debatut, interactuat i compartit experiències i inquietuds al llarg de la jornada.
Les eines digitals formen part de la quotidianitat de les persones, de com s’informen, com trien on anar, com compren i com es relacionen amb les marques, els establiments i les ciutats. La digitalització ofereix al sector del Retail (comerç, serveis, hostaleria, etc.) noves maneres d’apropar-se, saber mes i fer-se atractiu per als consumidors.