L’app que permet fer els pagaments a la zona blava des dels telèfons mòbils es manté operativa, com fins ara
A partir d’aquest divendres, 10 de març, entraran en funcionament, progressivament, els 152 nous parquímetres de la zona blava de Lleida. Una de les principals novetats dels nous parquímetres és que ja no caldrà tornar al vehicle per deixar cap tiquet, sinó que només caldrà identificar la matrícula al parquímetre.
Les màquines estan connectades en temps real i permeten saber al revisor on estan aparcats els vehicles i saber si han pagat l’estacionament regulat, sense necessitat de cap mena de tiquet.
Als 152 nous aparells que entraran en funcionament divendres, s’hi sumaran 32 màquines més que s’han licitat en un projecte Next Generation de la Paeria. Els antics aparells, 239 en total, s’aniran retirant progressivament a mesura que es comprovi el bon funcionament dels nous dispositius.
L’app que permet fer els pagaments de la zona blava a través dels telèfons mòbils es manté operativa, com fins ara.
El passat primer de gener, l’Empresa Municipal d’Agenda Urbana (EMAU), va assumir els serveis públics municipals d’aparcament regulat a la via pública – zona blava, arrossegament i trasllat de vehicles i dipòsit municipal. Aquest procés ha inclòs la subrogació dels 45 treballadors del servei, el funcionament de l’operativa ordinària, que s’ha anat desenvolupant amb normalitat, i la instal·lació dels primers nous parquímetres.
“Cal destacar l’excel·lent treball que s’ha dut a terme des de l’Empresa Municipal d’Agenda Urbana de Lleida, que ha permès fer una transició de la gestió externalitzada a la pròpia amb èxit, sense perjudicar la qualitat del servei i fins i tot millorant-lo. A la vegada donem les gràcies a tots els treballadors i treballadores que han passat a formar part de l’equip de l’EMAU perquè en tot moment han prestat la màxima col·laboració per fer aquesta transició i a la vegada han aportat tot el seu coneixement, producte dels anys d’experiència en el servei de l’aparcament regulat. Estem orgullosos de comptar amb aquest equip de persones, implicades en el servei públic de qualitat i convençudes de la importància de la gestió de l’espai públic pel bon funcionament de la ciutat”, ha afirmat el president de l’EMAU, Jaume Rutllant.
“Aquest procés que hem dut a terme demostra que som capaços de fer una bona gestió pública dels serveis i que els processos d’externalització generalitzats, producte d’una època passada amb predomini de polítiques neoliberals, es pot anar revertint en benefici del bé comú”, ha afegit.
La recaptació en els dos primers mesos de gestió municipal de la zona blava, grua i dipòsit ha estat de 834.590.31 €, una xifra lleugerament superior al mateix període de l’any passat amb la gestió privada. Cal tenir en compte, en aquests moments, la ciutat de Lleida està en procés d’obres de reforma dels principals eixos de la ciutat, la qual cosa redueix significament l’oferta d’aparcament de zona blava en ubicacions cèntriques i, per tant, en condicionen la recaptació.
L’EMAU també ha adquirit dispositius electrònics PDA i impressores de tiquets de denúncia per als inspectors, així com el software de gestió de les denúncies. A més, es treballa per la compra de dues noves grues que permetran renovar les actuals i en l’actualització del programari de gestió del dipòsit.
El servei de zona blava va arribar a la ciutat de Lleida a principis dels anys 80. Durant tots aquests anys, l’ajuntament l’havia confiat a empreses privades. L’actual govern de l’Ajuntament de Lleida va apostar per assumir i modernitzar la gestió a través de l’empresa pública EMAU perquè els beneficis revertissin en la millora de la mobilitat.
La Paeria, a través dels fons europeus, ha invertit 1.115.426,40 euros en tot el procés de modernització i millora de la zona blava i l’EMAU n’invertirà un milió més entre aquest any i el vinent.