Implantació de Zones de Baixa Emissió (ZBE) i actuacions per a un canvi de model de ciutat a Lleida – Actuació 3: Gran Passeig de Ronda

Inici Projectes Next Generation Paeria  Projectes concedits  Implantació de Zones de Baixa Emissió (ZBE) i actuacions per a un canvi de model de ciutat a Lleida Implantació de Zones de Baixa Emissió (ZBE) i actuacions per a un canvi de model de ciutat a Lleida – Actuació 3: Gran Passeig de Ronda

Projecte 1

Actuació: Eixos de carril bici i vianants d’accés a polígons i escoles

Carril bici a l’àmbit del Gran Passeig de Ronda. Accés al polígon industrial El Segre i escoles periurbanes

Descripció

L’objectiu del projecte és millorar l’accessibilitat de vianants, implantar carril bici segregat, implantar plataformes per facilitar l’accés al transport públic i regular l’estacionament en aquest tram inicial del Gran Passeig de Ronda.

S’implantarà un nou carril bici al tram inicial del Gran Passeig de Ronda, entre la plaça dels Pagesos i la plaça de l’Exèrcit, per millorar la mobilitat i facilitar l’accés amb bicicleta i patinet a la xona dels instituts del Camp Escolar (on hi ha 3 instituts d’educació secundària i batxillerat) i els barris de Mariola, St. Ignasi-Templers i Escorxador.

El nou tram de carril bici és de 390 metres de llargada i 2,4 metres d’amplada, mantenint els carrils de circulació. Es guanya espai necessari amb l’eliminació de la mitjana de separació dels carrils per a vehicles, entre la pl. dels Pagesos i el c/ Cardenal Cisneros.

Es mantenen les parades d’autobús, amb plataforma, per facilitar l’accés de persones amb problemes de mobilitat.

La superfície total d’actuació és de 3.990 m².

Afectacions al trànsit

Durant la primera fase de les obres es durà a terme la demolició de la mitjana. Caldrà tallar al trànsit un carril de circulació per sentit (els més propers a la mitjana), del dijous 13 de juliol i durant uns quinze dies, aproximadament.  En aquest període, restaran operatius dos carrils de pujada (en direcció a la Zona Alta) i un de baixada (en direcció al riu Segre).

En una segona fase, caldrà tallar també un carril de baixada, per poder fer les tasques per a construir el nou carril bici.

Plataformes i carrils reservats per a bicicletes

  • Adequació de vies i espai urbà per a bicicletes i/o vehicles de Mobilitat Personal (senyalització, paviment diferenciat…)
  • Adequació d’espais urbans per a la implementació de zones i itineraris per als vianants i millora de l’accessibilitat.
  • Actuacions de millora de l’accessibilitat del sistema de transport públic.

Actuacions

A més de les actuacions indicades, altres són:

  • Vorera: Es manté l’ample de vorera actual, però s’amplia els espais d’espera i facilita l’accessibilitat i seguretat viària amb talperes en els encreuaments.
  • Vorera: L’acabat de la vorera en les noves talperes creades serà amb lloseta 20x20x4 cm. Els pendents transversals compliran la normativa vigent. La vorada serà prefabricada de formigó tipus A3 en les voreres, A4 en les mitjanes enjardinades.
  • Rigola: Es construirà in situ amb formigó.
Licitador Arnó
Inici obres Primera quinzena de juliol
Durada prevista 5 mesos
Pressupost 196.820,73 euros
Licitacions Fes clic aquí per accedir.
Material comunicatiu Fes clic aquí per accedir.
Finançat per la Unió Europea – Next Generation EU Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència del Govern d’Espanya i Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.
Logo Unió Europea NextGeneration
Logo PRTR
Logotip del Ministerio de Transportes, Movilidad y Agenda urbana

Imatges virtuals

Foto rambla Aragó 1
Foto Rambla Aragó
Foto Rambla Aragó

paeria.cat